080304

Igår var en skit-dag. En dag när allt är skit. Alla får ha sådana dagar ibland. Jag hade min igår.
Jag har sån ångest (eller nått). I juni ska jag flytta hem till Svergie. Jag vill resa och då behöver jag pengar. För att få pengar måste tjäna lite mer än vad jag tjänar som au-pair för att kunna lägga undan en summa varja månad. Alltså måste jag hem, fixa jobb och jobba järnet så att jag ska sticka iväg sen. Inget konstigt med det.

Men, jag har fått jobb i Sthlm, mitt förra sommarjobb. Kul ställe att jobba på och allt men däremot har jag ingenstans att bo i Stockholm... mammas place är fullt . Dessutom är jag trött på Stockholm, jag vill till Göteborg.

I Göteborg vill jag bo. Min far bor där och jag har knappt träffat honom på tre hela år. Det är sorgligt. Jag har mina närmsta vänner där och jag trivdes bättre i Göteborg än vad jag gjorde i Stockholm. Dock finns det ett "men", jag har inget jobb där. Jag har sökt massvis med jobb, fått svar från ett och de andra får man inte svar först i april/maj. Det gör mig lite nervös även om det inte borde göra det.

Vilken stad det än blir känns det som att jag gör någon besviken. Jag gillar inte att göra någon besviken, speciellt inte när det gäller vänner eller familj.Därför var allt skit igår.

Idag är skiner solen som vanligt och jag är gladare än igår.
Cheers!

Kommentarer
Postat av: Dan

Jag är glad bara du kommer tillbaka till sverige :) Lite lättare att hälsa på i sthm!Saknar dig!

2008-03-05 @ 19:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0