NollFem:Femtiofem

Så tidigt steg jag upp imorse endast för att hänga med min lillebror till världens mest upptagna, Europas största och världens tredje största flygplats. Heathrow. Är jag inte världens bästa syster så säg.

Någongång efter 6.am steg min bror och jag på bussen på High St. Busschaffören var lite rolig. Jag sa att jag ville ha en return för mig och en singel för min bror, nu snackar jag om tickets dårå. Chaffören upprepar det jag sagt, fast tvärtom och jag upprepar igen, return och singel. Chaffören börjar slå på siffertangeterna, sedan höjer han blicken och tittar på mig en lång stund. Return...Singel... säger jag och pekar på min själv och min bror. Chaffören nickar än en gång, böjer sig ner och letar efter något, stoppar sedan handen innanför kavajen och plockar upp sin mobiltelefon. Jag hör långa sukar från passagerarna som börjar bli otåliga. Chaffören ringer någonstans och ber att få blir kopplad till någon Mr. Efter några sekunders tystnad hör jag honom fråga priset för en vuxen och för ett barn. Lillebrorsan fick bita sig hårt i handen för att inte börja asgarva och jag bara står där som ett stort utropstecken men världens leende. Nio minuter efter att vi stugit på bussen lämnade vi vår hållplats.

Av alla dagar öppnades Terminal 5 just idag. Bussen hade så sin slutstation där istället för mittemellen Terminal 1, 2 & 3... så min bror och jag sprang runt som små höns och letade efter bussar och tåg för att komma dit. Eftersom jag var grymt smart (som jag alltid är efter fem timmars sömn) lyckades vi trots att ingen hade kolla på vart man skulle gå, vart bussarna gick eller en tunnelbana till alla terminalen kom vi fram till min brors terminal och han hann med sitt flyg till Sverige.

På vägen hem gick jag dock på fel buss, 77 och 71 ser faktiskt likadant ut på vissa bussar, men jag inte ska jag klaga. Världens bästa mamma hade skickat med ny Café men en låååång intervju med Håkan plus en massa annat roligt.

Just det ja, igår var jag ju på fotboll. Brassarna vann efter en dum målvakts tabbe men jag hade grymt kul ändå, vilken arena, vilket folk och vilket jävligt väder. Jag kom inte hem förrän 1.am. (bilder kommer så fort min kamera är laddad)

Nej nu ska det tittas på massvis kort jag framkallat och ätas saltlaktrist som min fina mor skickat till mig!
Chreers ladies and gents!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0