080217

Vilken underbar helg det varit och den är inte slut än.
I fredags var jag ute med T. Hon är några år äldre än mig och bor i närheten av mig. Vi hade roligt trots en lite lustig utekväll med efterhängsna män. Satt på puben och delade på lite vin, gick till en club där vi dansade till Robyn och några kassa låtar, sen gick vi tillbaka till puben och dansade där istället. Blev det lite väl mycket konstiga raggningsrepliker från lite äldre män så vi gick till Subway och käkade Tuna. Vi mötte några killar som tydligen såg Svennis som en stor jävla kuk. (Ursäkta språket!) Haha. Sen var det puss på kinden och hej. T tog en cab hem och jag gick hem till mig.

Igår var jag inne i The Big City, London. Att vara på Portobello Rd. en lördag = marknad (för den som inte visste det!). Jag tyckte det var mysigt och jag skulle vilja säga att det var för många svenskar där. Tog en fin röd buss till High St Kensington istället, mindre folk och grymt bra affärer.

Jag satt på en buss i år för att komma till Brick Lane. Efter en ganska långt tag stannade bussen och busschaffören kom upp ( till andra våningen) och sa att halva Oxford St var avstängd för tillfället så vi fick gå till Tottenham. Jag. Orkade. Inte.
Gick runt lite på Bond, Carnaby och Regent St istället. Det ångrar jag. Turister. Går. Väldigt. Långsamt.
Jajaa, det tog år det med. Men jag fick shoppat lite.

Tog tåget hem och såg en ganska dålig omgång av Melodifestivalen men en väldigt bra Björn Gustavsson.

Idag är det söndag, klockan är halv ett och jag har precis dammat mitt fina rum. Nu återstår bara dammsugning, träning, Göteborgs-guid till M, ihopvikning av kläder, födelsedags present till min manliga kusin som fyller 32 år (TIPS?), fylla en tvättmaskin, byta lakan och så måste jag skriva lite på några personliga brev som ska skickas in imorgon. Men först av allt, en promenad i det vackra vädret!

Alexa

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: tro mig, de stämmer bra ;D

2008-02-17 @ 13:38:35
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0